Najbolji self-care rituali tokom socijalnog distanciranja

Ceo svet je u krizi, a za mnoge od nas svakodnevni život se zaustavio. Kako nova stvarnost nalaže, socijalno distanciranje je od krucijalnog značaja, a to će zasigurno uticati na ljude svih uzrsta. Prirodno je da u nekom trenutku osetimo čak i anksioznost, jer prilagođavanje novom normalnom nećemo svi podneti na isti način.

Čak i u ovim teškim vremenima, važno je, ako ne i ključno, dati prioritet samoj nezi kože, pogotovo zbog stresa, ali i preteranog boravka u zatvorenom prostoru. 

Kako ugledni psiholozi kažu, ono što najviše izaziva stres trenutno za mnoge ljude je nemogućnost da kontrolišemo ono što se dešava oko nas, kao i našu budućnost. Mi obično imamo potrebu da kontrolišemo sve aspekte svakodnevnog života, a sada nas u tome sprečava nešto što ne možemo ni da vidimo. Stručnjaci naglašavaju da je sada posebno važno ostati pozitivan kada je sve neizvesno. Održati rutinu i unaprediti je kako bismo održali svoj um i telo zdravim. Od dobrog sna pa do praktične obazrivosti, evo nekoliko self care rituala kojih se možete pridržavati dok ostajete kod kuće. 

Držite se rasporeda za spavanje

Pridržavajte se svoje rutine za spavanje i buđenje, sada pogotovo. Veoma je važno da ne izgubimo uobičajenu naviku koja nam omogućava adekvatan odmor. Potrudite se da ne koristite lekove za spavanje i da zadržite doslednost koja će održati naš telesni sat na optimalnom nivou. 

Pre spavanja potrudite se da ne koristite ekrane i postavite alarm za jutro kako biste se budili svakog dana u slično vreme. Naučite svoje telo da je krevet za spavanje, a ne za TV ili Instagram. Sada možda imamo više vremena za dremke, ali pokušajte ih izbeći kako ne biste imali problema sa noćnim snom. Ako vam se spava tokom dana, nađite neki hobi ili aktivnost koja vas može razbuditi. 

Ostanite zdravi i dobro hidrirani 

Okolina pod visokim stresom može imati dramatičan uticaj na mikrobiom creva, što potencijalno može dovesti do neravnoteže crevnih bakterija i zauzvrat dati upalne simptome. Da biste optimizirali varenje, pojačajte unos hranljivog povrća i pijte puno vode, a izbegavajte neželjenu hranu što je više moguće. Ishrana bogata antioksidansima i malo šećera pojačava imunološku funkciju i bori se protiv virusa, dok prerađena hrana i rafinirani šećer narušava imunološki sistem.

Ovo može biti dobra prilika da se malo vratimo u svoje kuhinje. Usled prebrzog načina života, mnogi od nas su počeli da se hrane s nogu i na ulici. Sada, sa viškom vremena, možemo se pozabaviti zdravim namirnicama i začinima u svom domu. Na taj način popunjavamo svoje slobodno vreme, a sa sigurnošću znamo i šta unosimo u svoj organizam. Alkohol se može činiti kao dobar izbor za opuštanje, ali imajte u vidu da to takođe može loše uticati na naš imuno sistem. Umesto toga, vodite računa da često unosite vodu u svoj organizam. 

Budite aktivni kako biste poboljšali zdravlje, ali i raspoloženje

Kada smo pod stresom, naši mišići se zatežu. Takođe, to se dešava kada smo i manje mobilni što će biti slučaj tokom boravka u kući. Fizička aktivnost je važna za celokupno zdravlje. Vežbanje smanjuje telesne hormone stresa, poput kortizola, i podstiče proizvodnju endorfina, prirodnih lekova protiv bolova u telu.

Ako nemate sprave i adekvatnu opremu, uvek možete pronaći razne opcije online. Odlične vežbe, kratki i efektni treninzi, zanimljivi plesovi, joga… Drugi način na koji možete osloboditi mišićnu napetost iz udobnosti dnevne sobe je samo-miofascijalno oslobađanje, oblik samo-masaže pomoću penastog valjka. Kada mišići ostanu kontrahovani, fascija gubi elastičnost, ostavljajući osećaj zategnutim, čvrstim i umornim. Samo-miofascijalno oslobađanje povećava dotok krvi u mišiće i daje nežno istezanje fasciji, što vam može pomoći da se osećate bolje, svežije i energičnije.

Smanjite anksioznost meditacijom i tehnikama disanja

Ovo je vreme kada meditiramo za neka neizvesna vremena koja nam predstoje. Panika, briga i strah su najgori za vreme pandemije. Ako ništa drugo, to čini vaš imuni sistem ranjivijim i telo se teško bori kada je um zabrinut. 

Meditacija je poznata po tome da stabilizuje i poboljšava raspoloženje. Odlično je ako to možete učiniti dva puta dnevno, ujutru i uveče. Možete koristiti neku super aplikaciju za to. A ako, pak, niste pristalica toga, možete probati tehniku disanja koja takođe pozitivno utiče na naše stanje svesti. Napravite 10 dubokih uzdisaja u periodu od dve do tri minute. 

Ne zaboravite na negu kože

To što gotovo nigde ne idemo, nije razlog da zapostavimo svoju kožu i kosu. Naprotiv, zatvoren prostor može zahtevati još više pažnje prilikom nege. Ono što je pozitivna strana cele situacije, to je da ćemo u narednom periodu biti manje izloženi toksinima i zagađivačima iz okruženja. Takođe, tu je i manja potreba za svakodnevnim šminkanjem što svakako pozitivno utiče na našu kožu. I na kraju, višak vremena za nas. Sada više nego bilo kad možete da se posvetite svojim omiljenim beauty ritualima. To će dati puno benefita vašoj koži, utrošićete na kreativan i koristan način slobodno vreme, a sigurni smo da će pomoći i kod opuštanja. 

Sada kada ne moraš žuriti na posao zbog odlaganja alarma, laganim tempom skuvaj sebi kafu i nanesi omiljene eye patcheve pre nego što upališ laptop i započneš svoj novi radni dan. Oni će nahraniti predeo oko očiju i dati tvojoj koži neophodnu vlagu. Tamni krugovi će postati prošlost, a bore manje vidljive. 

A za večernji ritual i opuštanje, izaberi svoju omiljenu sheet masku, tretman koji je postao apsolutni hit u svetu. Za samo 5 minuta tvoja koža će biti hidrirana, a izgled sjajniji i odmorniji. 

U prirodi čoveka je da u svemu vidi nešto pozitivno. Pa čak i u ovoj čudnoj i nemiloj situaciji mi nastojimo održati vedar duh tražeći zanimljive i korisne načine kako bismo sebi, ali i vama olakšali i ulepšali svakodnevnicu. 

Ostavi komentar

Svi komentari će biti pregledani pre objavljivanja