Uvek može tost!

Pošto je samoizolacija postala skoro pa neizdrživa, naše kuhinje rade punom parom. :)

Višak vremena podstiče našu kreativnost i želju za eksperimentisanjem, a budi nam se i neopisiva želja za komforom i uživanjem. Tu nastupa jedno od najjednostavnijih životnih zadovoljstava – tost, za koji sada imamo vremena svako jutro.

Teško je nadmašiti krišku hrskavog hleba premazanog džemom ili puterom, ali ako želiš da unaprediš hedonizam, pročitaj ove redove do kraja.  

Preko avokada do domaćeg kikiriki putera – otkrivamo sjajne recepte i to one koje preporučuju nutricionisti. 

  1. Tost sa karamelizovanim bananama

Sastojci: par kriški omiljenog hleba (predlažemo bezglutenski hleb sa voćem i orašastim plodovima), 2 kašike bademovog putera, 1 zrela banana koju ćete iseckati na kolutove, 1/3 šoljice meda, 1 kašika mlevene kurkume i preliv od pčelinjeg polena.

Za med sa kurkumom treba pomešati 1 kašiku mlevene kurkume sa  1/3 šoljice meda. Odložite i čuvajte u hermetički zatvorenoj posudi. Ovo takođe može biti preliv za tost.

Karamelizovane banane:

Stavite tiganj na srednje zagrejanu ringlu, dodajte kokosovo ulje da se otopi, pa ubacite banane. Pržite ih 3 do 5 minuta dok ne dobiju zlatnu boju, pa ih prebacite u tanjir koji ste prethodno obložili ubrusom kako bi upio višak ulja.

Da biste upotpunili tost, na parče hleba namažite bademov maslac, a zatim ga prekrijte karamelizovanim bananama, kašikom meda sa kurkumom i malo pčelinjeg voska.

  1. Vegeterijanski tahini tost

Sastojci: kašika (ili dve) domaće tahini paste, hleb bez glutena, tanko rezan krastavac, klice lucerke, semenke crnog susama.

Za tahini: 1 šolja sirovog tahinija, 1/3 šolje vode (prilagodite željenoj gustini), 1/4 šolje soka svežeg limuna, 3-4 čena belog luka, 1 kašika soli i sveže mleveni crni biber.

Da biste napravili tahini, sve sastojke sjedinite u blenderu i blendirajte dok ne postane glatko. Tostirajte hleb po želji, premažite ga slojem tahinija, a zatim stavite par tanko narezanih krastavaca. Dodajte gomilu klica lucerke i pospite crnim susamom.

  1. Tost sa džemom od čia semenki i borovnica

Sastojci: Hleb po izboru, 1 šolja borovnica, 5 slatkih jagoda, 1 kašika chia semenki, po želji možete staviti i zaslađivač na biljnoj osnovi poput stevije

Sve zajedno izmešajte, tostirajte hleb, a zatim namažite džem (oko 2 kašike) preko tosta i stavite par borovnica odozgo. Čuvajte džem u frižideru do 1 nedelje.

  1. Tost sa tahini namazom od avokada i cvekle

Sastojci: 2 komada tostiranog hleba od celog zrna, 1 zreli avokado, komadić limuna, 2 kašike tahinija sa cveklom (tahini pomešan sa pečenom cveklom / malo soka od cvekle), 1 kašika mešavine začina

Naseckajte i tostirajte hleb, prepolovite avokado, iseckajte ga na kriške i stavite na tost. Iscedite krišku limuna preko avokada, premažite tahinijem i pospite mešavinom začina po želji.

  1. Veganski kiseli tost za doručak

Sastojci: 2 kriške hleba po izboru (bez glutena), 10 g pečuraka, iseći 1 mali zreli avokado, 1/2 šolje iseckanog  čeri paradajza, 1/4 šolje veganskog preliva od limete, 1 kašika svežeg seckanog peršuna, 1 kašika mešavine začina

Počnite tako što ćete sipati veganski preliv u tiganj koji je na srednje jakoj vatri. Dodajte pečurke i pržite ih oko 5 minuta, dok ne počnu da dobijaju zlatno braon boju. Kada dobiju željenu boju, sklonite ih sa ringle. U međuvremenu tostirajte hleb. Namažite 1/4 avokada pomešanog  sa sokom od limete na svaku krišku tosta i na sve to idu pržene pečurke. Stavite čeri paradajz na vrh i pospite svežim peršunom i mešavinom začina.

Savršena jutarnja rutina

Budi se! ⏰

Tuširanje, pa pravac kuhinja. Izaberi svoj omiljeni recept za tost, skuvaj sebi kafu ili čaj i naseckaj malo svežeg voća. Dekoriši sve to na poslužavniku (potpuni ugođaj je veoma bitan!).

Nanesi eye patcheve koji će te dodatno razbuditi, a tvojim očima dati neverovatan sjaj. Uzmi magazin ili knjigu i uživaj u svakom trenutku savršenog jutra. 

Ostavi komentar

Svi komentari će biti pregledani pre objavljivanja