20 saveta da brže zaspiš

Znaš li za one ljude kojima kad legnu, treba svega par minuta da utonu u dubok san? Ili si možda ti ta osoba? :)

Istina je da nekim ljudima san lako dolazi na oči, a drugima, pak, teže. Čak i ako nemamo problem da zaspimo, ponekad naiđu ti periodi nesanice pa se vrtimo po krevetu dva sata svako veče pred spavanje. A ovih dana, kada smo pretežno u svojim domovima i kada smo drastično smanjili broj koraka na dnevnom nivou, san ume doći teže jer se jednostavno nismo umorili dovoljno da bismo brzo zaspali.

A zašto uopšte spominjemo spavanje? Pa nema lepe i sjajne kože bez kvalitetnog sna i to svaki beauty junkie zna!

Bez obzira da li inače imaš problem sa spavanjem ili ti samo ponekad naiđu periodi, ovih 20 saveta ti sigurno mogu biti od pomoći.

  1. Izbegavaj pokušavanje da zaspiš čim legneš u krevet

Ovo može zvučati kontraproduktivno, ali umesto toga trebalo bi da postigneš svoj cilj da odmaraš i opustiš se znajući da će uslediti san. Ovo će ukloniti akcenat sa spavanja i pomoći će ti da se odmoriš pre ili kasnije.

  1. Uživaj u krevetu

To bi moglo izgledati jednostavno, ali se često zanemaruje. Prestani da brineš koliko brzo ćeš zaspati i uživaj u trenutku kada si u krevetu... ušuškana, mirna i bez ikakvih obaveza.

  1. Odloži mobilni telefon... ili zaštiti oči

Koliko god želela da se opustiš skrolujući Instagram ili čitajući članak ili dva, izlaganje očiju plavoj svetlosti može te navesti da se osećaš budnije.

  1. Priušti sebi toplu kupku ili tuširanje

Najnovija istraživanja otkrila su da kupanje jedan do dva sata pre spavanja može pomoći ljudima da brže zaspe - 36% brže, da budemo precizni.

Napravi sopstveni spa centar u svom kupatilu uz Charonika sveće i mirišljave soli za kupanje. Toliko opuštajuće da ti možda spavanje i neće biti potrebno. ;)

  1. Ne zaboravi da je odmor takođe važan

Izreka kaže da se po nesvesnosti ne bi trebalo suditi o uspehu ili neuspehu u krevetu. Odmor nije propao san.

  1. Iskoristi sat vremena pre spavanja za meditaciju i opuštanje

Vreme za meditaciju će ti pomoći da se opustiš. Ako ti se čini da se samostalno nećeš snaći, razmisli o instaliranju aplikacije koja će ti pomoći. Headspace ima bezbroj opcija za kratke i duge meditacije i pomoći će ti da se postepeno usavršiš u meditiranju, a samim tim bićeš mnogo opuštenija i mirnija.

  1. Proveri da li su ti ruke i noge ušuškane

Hladne ruke i stopala mogu otežati spavanje. Iako bi rukavice u krevetu bile neudobne, termo čarape sigurno će biti udobne i tople. Švajcarsko istraživanje je pokazalo da su topla stopala i ruke najbolji prethodnici brzog početka sna.

  1. Pridržavaj se tačne satnice spavanja i buđenja

Tvoj telesni sat voli rutinu. Konstantno menjanje satnice čini da spavanje i buđenje budu mnogo izazovniji nego što bi zapravo trebali biti.

  1. Prepusti se užini

Ali ne bilo kojoj užini. Lagana užina od 250 kalorija sa 70% ugljenih hidrata može da pomogne da se opustiš i potencijalno brže zaspiš.

  1. Vežbaj

Nije tajna da je vežbanje premisa srećnog, zdravog života. Ali, to takođe promoviše bolji san. Vežbanje čini čuda za spavanje, a spavanje čini čuda za vežbanje - imaćeš više energije i bićeš motivisanija. Čak i ako ne možeš dugo da izdržiš, imaj na umu da su kratka šetnja ili dve tokom dana odličan korak ka boljem odmaranju.

  1. Sunčaj se tokom dana

Sunčeva svetlost je lek za sve. Što se više sunčaš, bolje ćeš spavati.

Ali ne zaboravi na adekvatnu zaštitu. Koliko god da volimo sunce, ono je, sa druge strane, glavni krivac za brže starenje. Sa Meraki proizvodima za negu sa zaštitinim faktorom možeš slobodno i sigurno da se izležavaš na suncu. 

  1. Vodi dnevnik na svom noćnom ormariću

U poslednje vreme, vođenje dnevnika je veliki trend, a vreme za spavanje je idealno za to. Zapiši tri stvari na kojima si zahvalna i tri dobre stvari koje su se dogodile u toku dana. Ovo ti može pomoći u dobrom razmišljanju za opuštanje i spavanje.

  1. Izbegavaj kofein šest sati pre spavanja

Svi mi volimo kafu, ali kada je u pitanju cilj da brže zaspimo, neophodno je izbegavati kofein.

  1. Pokušaj da sebi olakšaš brige

Bez obzira na to da li si anksiozna ili jednostavno iščekuješ sve što treba da obaviš sledećeg dana, ponekad je lakše brinuti kad smestiš glavu na jastuk, umesto da se opustiš.

Zapamti, imaš 16 sati tokom dana da brineš, a spavaću sobu učini svojom bezbrižnom zonom. Svakodnevno pravi listu obaveza i napiši listu stvari koje te brinu. Samo pisanje stvari može ih učiniti manje važnim nego da ih ostaviš da se noću vrte po glavi.

  1. Pročitaj knjigu

Jedan od načina za brži san je čitanje. Međutim, kako bi se pospešio san, nemoj čitati sci-fi romane - u suprotnom ćeš možda poželeti da ostaneš budna čitavu noć kako bi saznala kraj.

  1. Uvedi rutinu za spavanje

Iako možda misliš da je tako nešto samo za decu, bićeš iznenađena. Odraslima takođe treba rutina za spavanje. Prati istu rutinu svake večeri pre spavanja - obavezno uključi nešto prijatno: laganu muziku, čitanje, jogu, itd. Tvom umu i telu je potrebno to prelazno vreme između jave i sna.

  1. Fokusiraj se na disanje

Ljudi koji su pod stresom ili anksiozni su zapravo hronično umorni jer dišu kratko i plitko, a često čak i nesvesno zadržavaju dah. Kako bi sebi pomogla da se opustiš, radi na dubokom disanju dok zamišljaš broj 8. Iako se možda čini pomalo čudno, to dosta pomaže, i skoro uvek će uspeti da uspori disanje i pomoći da brže zaspiš.

  1. Isprobaj metodu 4-7-8

Ako trik sa brojem 8 ne deluje, pokušaj sa metodom 4-7-8. Kada se osećaš stresno ili anksiozno - što je često razlog nesanice – adrenalin teče kroz vene, srce kuca ubrzano, a disanje postaje brzo i plitko. Duboko udahni na broj 4, forsiraj sebe da unosiš više kiseonika, omogućavajući kiseoniku da utiče na krvotok zadržavajući dah 7 sekundi, a zatim emituj ugljen dioksid iz pluća, tako što neprestano puštaš dah 8 sekundi.

Tehnika će efikasno usporiti tvoje otkucaje srca i povećati kiseonik u krvotoku, što doprinosi blagom sedativnom efektu. To će ti trenutno opustiti srce, um i ukupni centralni nervni sistem jer kontroliše dah nasuprot tome što ćeš disati isprekidano i plitko.

  1. Udobno namesti krevet

Da li si ikada pomislila da možda nećeš moći da zaspiš jer tvoje telo podsvesno misli da krevet nije udoban? To je vrlo realna stvar i možda ćeš upravo otkriti da su dodavanje još jednog dušeka, lepršavih jastuka i udobnih prekrivača sve što ti je potrebno za udoban san.

House Doctor pokrivači će ti pružiti svu neophodnu udobnost, a pored toga tvoja spavaća soba će izgledati kao one iz kataloga. Ove fine, pamučne prekrivače možete koristiti i za petak veče uz film i kokice, ali i na terasi tokom svežijih noći. 

  1. Ne plaši se niske temperature

Budući da je čvrsto spavanje povezano sa optimalnim komforom, ideja za snižavanje temperature u tvojoj sobi može se činiti malčice nelagodnom. Međutim, lakše je zaspati i ne buditi se u hladnijim sobama. Ko bi rekao?

Ostavi komentar

Svi komentari će biti pregledani pre objavljivanja